12e en 13e etappe Jerup - Skagen - Frederikshaven - Hals

19 juli 2017 - Hals, Denemarken

De 12e etappe en 13e etappe zijn gemakkelijk. 78 en 67 km. Een beetje lamzakken. De oostkust is zeker niet zo aantrekkelijk als de westkust. Allemaal asfaltweggetjes en langs wat grotere wegen. Een beetje Noord Frankrijk lijkend.
De 12e etappe stond in het teken van Skagen en Frederikshaven. Skagen is de meest noordelijke punt van Denemarken. Stranden, gele huizen, visserij (enorme vissersboten) en het begin van het Kattegat zijn de belangrijkste kenmerken. De heenweg ca 15 km over het strand gereden. Ik kwam niemand tegen. Skagen zelf is erg touristisch. Daarna weer terug en geëindigd in Frederikshaven. Weinig bijzondere havenstad. Diverse veerboten naar Zweden vertrekken daar.
De 13e etappe was saai. Op wat kleine haventjes na was alleen een natuurgebied bij Hals aantrekkelijk. Hals is tevens mijn eindpunt vandaag. Voor het eerst in deze reis zelf gekookt in de keuken van de B&B. Morgen de laatste fietsdag in Denemarken en vrijdag naar Zweden.