18e en 19e etappe Stocken - Fjallbacka - Stromstad

25 juli 2017 - Strömstad, Zweden

De 18e etappe van 100 km gestart in Stocken. Schitterend merengebied om doorheen te fietsen. 's Morgens 3x een veerboot gehad om in Lysekil uit te komen. Zowel Fiskebackskil (foto ochtendgymnastiek) als Lysekil zijn gezellige plaatsen aan het water. Wel een zware etappe omdat je iedere keer van meer naar meer rijdt die laag liggen. Vanaf Lysekil werd het minder mooi. Meer een Franse Ardennen landschap met bossen en landbouw. Totdat ik de geboorteplaats van Ingrid Bergman binnen rijdt. Fjallbacka is een gezellige havenplaats en tevens mijn overnachtingsplek. Nu voor het eerst vooraf geen overnachting geregeld maar ter plaatste bij vvv.
De 19e etappe van 65 km gaat via het binnenland naar Stromstad. De wind is nu naar het noorden gedraaid en recht op kop. Toch een zware dag. Buiten wat rotstekeningen uit de bronstijd geen spectaculair landschap. Een herhaling van de vorige etappe. Vandaag voor het eerst 3 koppels trekkers tegengekomen die ook met delen van de NCR bezig zijn. Helaas nog niemand gesproken die ook de gehele tocht doet. 1 koppel vroeg hoe mijn ervaring was met de fiets meenemen in bus en trein. Ze vonden het parcours te zwaar. Mmmm... heb geantwoord dat ik op de fiets was. Ik kom er inmiddels achter dat ik een racetrekker ben. Morgen een korte etappe naar Noorwegen.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Marc Brock:
    27 juli 2017
    Ziet er allemaal stoer uit Jos. je hebt al veel gezien.
    Hou vol en geniet er van!!