50e t/m55e Whitby - Kingston upon Hull - Lincoln - King's Lynn - Lowestoft - Ipswich - Southendonsea

5 september 2017 - Southend-on-Sea, Verenigd Koninkrijk

De gereden afstanden zijn achtereenvolgens 158, 96, 152, 178, 100 en 129 km. De afgelopen etappes in volle vaart door Norfolk, Suffolk en Essex gekacheld. Geen bijzondere streek maar wel veel landgoederen, kastelen , landbouw, veel voormalige spoorwegtraces wat nu fietspaden met halfverharding zijn, veel rustige landbouwwegen, lekker fietsweer dus veel gefietst.
Bijzondere plaatsen waren
- Robin Hood's Bay. De coast tot coast hiking route eindigt daar. Een schitterend plekje gebouwd op de plaats waar de rivier de zee in stroomt. Met een helling van 30% naar beneden......en ook weer fietsend omhoog. Ik kreeg applaus van de vakantiegangers. Foto's heb ik bijgevoegd.
- Scarborough is een mooie oude stad met statige Engelse gebouwen.
- Lincoln met zijn kathedraal op een heuvelrug en kasteel en heel gezellig oud centrum.
- de monding van de Theems met de langste pier van Europa in Southend-On-Sea.
- de moerassige streek rond Maldon met zijn kanaaltjes en haventjes die bij laag water droogvallen.

De streek waar ik doorheen fiets is vlak tot licht glooiend. Veel meer fietsers dus. Lekkere fietsstreek. Ook meer trekkers die er voor kiezen in september op pad te gaan. Gisteren een tijdje zitten praten en meegereden met Nederlanders. Was gezellig. We reden meteen verkeerd.
Verder ruik ik ook Nederland. Het gaat dus sneller. Morgen streek ik de Theems over richting Dover.

1. Ingrid:
    5 september 2017
    Tot en met Southend on Sean exact 6.250 km.
    Fijn dat je relatief zoveel mooi weer hebt. iedereen roept altijd dat het in schotland, ierland en engeland altijd regent. Ik rij er bijna altijd met dak open (en blijf droog).
    Je hebt toch wel veel mooie plekjes tussendoor gezien, een aantal plaatsen zullen zeker nog dienst gaan doen als reisgids voor anderen lijkt me ;-)

Volgens mij komen er nog wel wat hoogtemeters, tenminste als de route de white cliffs volgen. Die kunnen soms volgens mij best stijl zijn. Ik heb aan de oostelijke kant nooit gelopen, maar het zuidelijk deel is lopend af en toe al flink stijgend en dalend.
  2. Ingrid:
    5 september 2017
    Oops: vergeet ik de overige tussenstanden te vermelden. Door mijn uitstapjes naar Noorwegen en IJsland was de stand per land na Zweden niet gedaan, dus voor de liefhebbers:
    Nederland 527
    Duitsland 872
    Denemarken 835
    Zweden 419
    Noorwegen 1.144
    Shetlandeilanden 227
    Orkney eilanden 158
    Schotland "vaste land" 897 (totaal Schotland dus 1.282)
    Engeland t/m Southend on Sea 1.171

Totaal t/m Southend on Sea 6.250
  3. Peter Koomen:
    Hi Jos,
    Het eind komt in zicht! Nog even volhouden en dan spreek ik je weer in NL. Gr. Peter
  4. Frank:
    5 september 2017
    Het waren weer mooie foto's.