43e en 44e etappe Stonehaven - Sint Andrews - Edinburgh

24 augustus 2017 - Edinburgh, Verenigd Koninkrijk

De 43e en 44e etappe hadden een lengte van 134 resp. 108 km. Beide etappes heb ik heerlijk gefietst in een glooiend landschap. De route was niet spectaculair.
Wel een paar mooie punten zoals:
- de lange Tay bridge
- de Unicorn oorlogsschip
- de Fourthbridge voor de trein die indrukwekkend is
- het golf walhalla Sint Andrews een gezellig stadje en met de oudste golfbaan the Old Course
- natuurlijk Edinburgh waar het festival nog bezig is. Zeker een aanrader.

Wat in deze streek opvalt is dat je meer fietsers tegenkomt. Ook fietsers met bepakking die van noord naar zuid rijden.

Verder elke dag wel interessante mensen ontmoet.
- in Sint Andrews 4 oude knarren die 1x op old course moeten hebben gespeeld. Dit kost 180 pond per rondje van 18 holes
- of een trekker die mij tegemoet komt en me laat stoppen om een praatje te maken. Hij vond mijn fiets geweldig

Vandaag een rustdag. Edinburgh in. Ook even naar de kapper. De foto's voeg ik weer toe

1. Jose:
    24 augustus 2017
    Edinburgh. Prachtige stad. Hier moet je VERPLICHT pauzeren!
    Geniet ervan!!!!!
  2. Ingrid:
    24 augustus 2017
    Tot en met gisteren 4.978 km. Dus inclusief korter fietstochtje vandaag in/rond Edinburgh ga je over de 5.000 km. Mijlpaal .... extra biertje of whisky verdiend! Of telt het fietstochtje vandaag niet echt mee? Dan alvast voorschotje nemen als beloning omdat je morgen over de officiële 5.000 km gaat.
    Overigens: als je in Newcastle ook een dag blijft (ook erg mooi) kun je om 10.30 uur mee met een stadswandeling vanaf JG Windows Music Shop in Grainger street. Dat is iedere dag. Kost maar 4 pond, echt de moeite waard, ongeveer 1,5 uur.
  3. Ingrid:
    25 augustus 2017
    Foto "langs de Tweed" is geweldig mooi! Weer een land afgesloten. Hoewel behorend tot de UK blijf ik het toch een ander land vinden.
  4. Jan van Son:
    26 augustus 2017
    Beste Jos,
    5000 km fietsen in weer en wind, knap hoor. Moet een heel mooi ervaring zijn voor je. Ja Edinburgh is erg mooie stad. Ik zie dat je het kasteel ook bezocht hebt. Nog heel veel plezier in Engeland Jos.
    Groetjes Jan en Mirjam
  5. Nico van hest:
    26 augustus 2017
    prachtige foto's, Jos. En wat moet ik me voorstellen bij "misschien verzin ik nog wel iets?"
    Geniet er van ondanks het soms iets mindere weer.

groet, Nico