40e t/m 42e etappe Strathpeffer - Cullen - Aberdeen - Stonehaven

21 augustus 2017 - Stonehaven, Verenigd Koninkrijk

De lengte van de etappes was achtereenvolgens 155, 127 en 49 km.
De 40e etappe startte ik in het saaie hotel in Strathpeffer. Na goed gebunkerd te hebben ben ik naar Inverness gereden. Daar heb ik met 2 backpackers uit Nederland een bak koffie gedronken. Hadden we nodig omdat het de hele morgen al regende. Ze hebben nog een foto gemaakt die ik nog even moet opvragen. Tot ca 20 km voorbij Inverness was de rit over drukke wegen. Daarna over rustige bosrijke weggetjes naar de kust gereden. De finale was enorm mooi. De kuststrook vanaf Buckie, Portknockie, Cullen is enorm ruig. Ik rijd ook veelal over een voormalig spoortracé. Hoog boven het water. Schitterende uitzichten. In Cullen kwam ik flink vies aan omdat het de hele dag regenachtig was. Lekker douchen en te veel bier op in de bar. Daarna naar bed. De bar was helaas nog tot 1 uur open. De sluiting ging wat luidruchtig.
Der 41e etappe ben ik de ruige kust tot Banff gevolg waarna ik meer via het binnenland naar Aberdeen ben gereden. Geen spectaculaire tocht. Wel mooie rustige landbouwwegen. En goed weer gelukkig. Via het universiteitsterrein over een kasseienweg de stad ingereden.
Omdat ik in Schotland minimaal 1x in een kasteel moet zijn geweest heb ik besloten in de 42e etappe naar Stonehaven te rijden, een korte rit, en in de middag het castle te bezoeken. De moeite waard. De foto's spreken voor zich. Ongelofelijk dat in de 16e eeuw een kasteel op de rots gebouwd kon worden.

1. Ingrid:
    21 augustus 2017
    Hé Speedy Gonzales, als je dit tempo aanhoudt ben je nog eerder thuis dan ik terug ben uit IJsland ;-).
    Hopelijk nog veel mooi weer. Ik zie gelukkig ook veel foto's met mooie blauwe luchten.
    xxx
  2. Jos:
    21 augustus 2017
    De twee lange dagen waren met wind in de rug. Nog 2 dagen naar edinburgh waar ik minimaal 1 dag blijf.
  3. Frank:
    21 augustus 2017
    Mooie foto's Jos! Volgens mij wil je snel weer terug zijn. Je rijd toch wel grote afstanden. Goede reis en veel mooi weer en veel
    wind van achteren!
  4. Jos:
    21 augustus 2017
    Morgen en overmorgen alweer regen en wind van voren. Helaas. Ben nog lang niet thuis. Newcastle en Londen komen nog. Kost wat dagen. En misschien verzin ik nog wel iets. ...