Jerup, Denemarken

9e t/m 11e etappe Henne - Jarup

17 juli 2017 - Jerup, Denemarken

9e etappe 15 juli in Henne weer opgepakt. Silvie cum laude geslaagd. Fantastisch. Snel na het vertrek een natuur gebied ingereden. Vandaag hier veel grind paden. Ca. 70 % niet verhard. Veel bos en duin gebieden. 2x gepauzeerd in vissers plaatsjes. Vooral Hvide sande was gezellig. Het weer werkte ook mee. Veel binnen meren waarbij we tussen de zee en meer rijden. Na 126 km de etappe geëindigd in remvig. In de avond gegeten in de haven met uitzicht op het meer. En heerlijke fietsdag.
10 etappe vertrokken in remvig. De eerste regen op Mijn tocht. Bij Thyboron de veerboot naar Agger gepakt. Smiddags trekt de lucht helemaal open en fiets ik door het gigantische natuur reservaat Thy. Bossen en duinen wisselen elkaar af. Fantastisch natuurgebied waar ik zeker 70 km doorgefietst ben over grindpaden. Vanaf hanstholm ca 30 km over een fietspad half verhard gereden mee windkracht 5 in de rug. Genieten. Na 145 km de dag beëindigd in Fjeritslev. Daar geslapen in een hostel. Weer een heerlijke fietsdag.
De 11e etappe is de zwaarste, meest gevarieerde, en mooiste etappe tot op heden. Veel afwisseling tussen bossen en duinen. Meer glooiingen en klimmetjes. Fietsen over het strand ca 15 km. Allemaal over half verharde wegen en kleine asfaltweggetjes. Vanaf nu moeten de etappes wat korter worden Door de hoogte verschillen en de wind die ongunstig wordt. Na 140 km en gesloopt kom ik aan in Jerup.

1. Frank Frijters:
    18 juli 2017
    Hey Jos, allereerst gefeliciteerd met het slagen van Silvie.! Hoe bevalt het toch nu toe? Begint de vermoeidheid al toe te slaan?