9e t/m 11e etappe Henne - Jerup

17 juli 2017 - Jerup, Denemarken

9e etappe 15 juli in Henne weer opgepakt. Silvie cum laude geslaagd. Fantastisch. Snel na het vertrek een natuurgebied ingereden. Vandaag hier veel grindpaden. Ca. 70 % niet verhard. Veel bos en duingebieden. 2x gepauzeerd in vissersplaatsjes. Vooral Hvide Sande was gezellig. Het weer werkte ook mee. Veel binnenmeren waarbij we tussen zee en meer rijden. Na 126 km de etappe geëindigd in Lemvig. In de avond gegeten in de haven met uitzicht op het meer. En heerlijke fietsdag.
10 etappe vertrokken in Lemvig. De eerste regen op mijn tocht. Bij Thyboron de veerboot naar Agger gepakt. 's Middags trekt de lucht helemaal open en fiets ik door het gigantische natuurreservaat Thy. Bossen en duinen wisselen elkaar af. Fantastisch natuurgebied waar ik zeker 70 km doorgefietst ben over grindpaden. Vanaf Hanstholm ca 30 km over een fietspad half verhard gereden met windkracht 5 in de rug. Genieten. Na 145 km de dag beëindigd in Fjeritslev. Daar geslapen in een hostel. Weer een heerlijke fietsdag.
De 11e etappe is de zwaarste, meest gevarieerde, en mooiste etappe tot op heden. Veel afwisseling tussen bossen en duinen. Meer glooiingen en klimmetjes. Fietsen over het strand ca 15 km. Allemaal over half verharde wegen en kleine asfaltweggetjes. Vanaf nu moeten de etappes wat korter worden Door de hoogteverschillen en de wind die ongunstig wordt. Na 140 km en gesloopt kom ik aan in Jerup.

1. Frank:
    18 juli 2017
    Hey Jos, allereerst gefeliciteerd met het slagen van Silvie.! Hoe bevalt het toch nu toe? Begint de vermoeidheid al toe te slaan?
  2. Karin lokers:
    26 juli 2017
    Hoi Jos,
    Zo te lezen word het al mooier en leuker, dus meer genieten!
    Groet Karin