5e t/m 8e etappe Hamburg - Henne (DK)

11 juli 2017 - Henne, Denemarken

De etappes wat bij elkaar gezet. De dagen in Duitsland en Denemarken lijken veel op elkaar.
De 5e etappe van 108 km ben ik van Hamburg naar Marne gefietst. Eerst een lang stuk langs de Elbe. Allemaal over fietspaden aan een bosrijke oever. Aansluitend via een Nederlands landschap naar Marne. De geboorteplaats en inmiddels ook weer de woonplaats van de schilder Tito. Na een heerlijke nacht slapen ben ik voor de 6e etappe over 152 km vertrokken richting Nordstrand. Geen spectaculaire dag. Veel tegenwind. Buffelen dus. Inmiddels is het 9 juli en vertrek ik voor de 7e etappe richting Denemarken. Deze etappe veel waterrijke natuurgebieden gepasseerd. Enkele foto's heb ik bijgevoegd. Ik eindig de etappe na 78 km in Rudbol net over de grens. Geslapen in een hostel.
Typerende dingen voor Duitsland zijn:
- schapenhekjes langs dijken je wordt er dol van.
- windmolens Duitsland loopt voor op Nederland.
- dijken en schapen.
- fietsen langs wegen allemaal met dwarssleuven, zeer irritant.
Iedereen die de bepakking met fiets ziet vraagt waar mijn reis naar toe gaat. Na mijn antwoord spreekt iedereen zijn bewondering uit. Gelukkig in Denemarken dacht ik. Bij vertrek voor de 8e etappe was ik snel genezen. Dit deel van Denemarken lijkt nog meer op Nederland. Gelukkig verandert vanaf Esjberg het landschap. Meer groen, glooiend en gevarieerd. Ribe gepasseerd. Een oud stadje met een gezellig centrum rond de oud kathedraal Vandaag wel mijn 1e lekke band gereden. Was een tegenvaller. Na 137 km arriveer ik in Henne. Door de lekke band is het laat geworden. Ik onderbreek mijn reis nu voor 4 dagen om naar de diploma-uitreiking van mijn dochter Silvie te gaan. Even geen nieuwe etappes dus.

1. Ingrid:
    12 juli 2017
    De kilometers op het kaartje kloppen helemaal niet.
    Tussenstand van de kilometers:
    Nederland 527 km
    Duitsland 872 km
    Denemarken 137 km
  2. Marc Brock:
    16 juli 2017
    Goed bezig Jos,
    Dit wordt een tocht om nog lang op terug te kunnen kijken.
    Als je er een keer goed doorheen zit,...denk dan maar dat er altijd een kampvuur en rode wijn te halen is bij ons.