14e en 15e etappe Hals - Bonnerup - Grenaa - Varberg

21 juli 2017 - Varberg, Zweden

De 15e etappe loopt over 113 km van Hals naar Bonnerup. Vanaf Hals pak ik de veerboot om vervolgens wat meer het binnenland in te gaan. Via een natuurgebied kom ik op een voormalige spoorijn terecht wat me naar Halsund brengt. Een heerlijk pad door de bossen. Vanaf Halsund wordt het terrein glooiend en wind recht op kop waardoor het toch een zware dag wordt. De finish is in Bonnerup.
De 16e etappe is slechts 28 km naar Grenaa. Vanaf daar de veerboot naar Varberg in Zweden. Wel bijzonder om met je fietsje via lane 15 gewoon fietsend de veerboot in te rijden. De overtocht duurt ruim 4 uur. In Varberg blijkt een zomerfestival bezig te zijn. Veel watersportactiviteiten en muziek. Varberg is een gezellige stad met een mooi centrum. Nu overnachten in een slaapzaal. Ben benieuwd.
Denemarken nu verlaten. Kenmerkend is
- westkust veel mooier dan oostkust. Mooiste tussen Henne en Hirtshals. Vooral de kuststrook met waterrijke natuurgebieden duinen en stranden.
- langs westkust veel over grindpaden.
- horeca kennen ze niet.
- duur.
- dun bevolkt.
- buiten de natuur weinig te beleven.