29e en 30e etappe Varhaug - Stavanger - Haugesund

5 augustus 2017 - Haugesund, Noorwegen

De afstanden waren respectievelijk 77 en 53 km.
Hoe anders kan de ene dag verschillen met de vorige dag. In de 28e etappe was het landschap bijzonder en zaten alle weergoden tegen. De 29e etappe ging door landbouwgebied, vrijwel vlak, droog en wind van achteren. Lekker naar Stavanger gefietst waar ik de volgende dag de veerboot naar Nedstrand moest hebben. Onderweg wel enkele leuke punten gepasseerd zoals het gammele bruggetje op de foto.
De 30 etappe begon met een veerboottocht. Rond het middaguur in Nedstrand op de fiets gestapt en nog naar Haugesund gereden helaas de gehele tijd door de regen. Op het eindpunt in Haugesund in een cabin geslapen op een camping aan zee. Mooie locatie.
Leuk was nog dat bij het vertrekpunt in Stavanger ik een Zwitsers echtpaar tegenkwam die ik eerder voor Kristiansand ook gesproken had. Het verbaasde me dat ze op dezelfde veerboot zaten te wachten. Ze hadden dus ook stevig doorgefietst. Ze vertelden dat ze in Kristiansand de trein naar Stavanger genomen hadden. Het parcours was te zwaar en het weer te slecht. Mmmm.....