27e en 28e etappe Vanse - Feda - Varhaug

3 augustus 2017 - Varhaug, Noorwegen

De etappes waren 64 respectievelijk 118 km.
De 27e etappe heb ik ca 1 uur geschuild voor de regen. Daarna een droge en zware dag gehad. Ca 1200 hoogtemeters. Mooi landschap. Lange beklimmingen.
De 28e etappe zal ik nooit vergeten en zal altijd in mijn geheugen blijven hangen. Route 44 vanaf Flekkefjord tot Egersund is de overtreffende trap. Ruig, onheilspellend hoog, rechte rotswanden, De hele dag stromende regen, stormachtige wind, steile en lange hellingen overweldigende natuur. Het is een heroïsche tocht geworden. Een gevecht tegen de elementen. Het is onvoorstellbaar hoeveel water er naar beneden komt bij die zware regenval. Ik rijd door een rivier aan water. Ik heb vandaag vanaf half 8 tot half 5 zitten vechten op de fiets. De regencape die ik had meegenomen blijkt te functioneren als vlieger. Morgen snel een regenpak kopen want er is nog veel regen op komst. Het toetje de laatste 5 km heb ik 1.15 uur over gedaan. Vals plat omhoog. Windkracht 5 tegen een gutsende regen in. Ik logeer nu in een missiehuis. Ver afgelegen. Ik ben de enigste gast. Mijn ontbijt voor morgenvroeg staat in de koelkast klaar. De bijbel ligt op het nachtkastje. Nu snel slapen. Ps garmin 820 werkt niet bij regen. Ps Door het enorm slechte weer van de mooiste etappe geen foto's kunnen maken

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Frank:
    3 augustus 2017
    Dit is dus echt afzien! Goed uitrusten en misschien toch maar de bijbel lezen. Je weet nooit waar t goed voor is. Succes en sterkte met de volgende etappes.!
  2. Jose:
    3 augustus 2017
    Onthoud alleen de overweldigende natuur!!!!!
    Respect!!!!!!!
  3. Peter Koomen:
    4 augustus 2017
    Hi Jos,
    Dat is dus echt afzien. Hopelijk wordt het straks beter en niet nog slechter. Succes en houd is op de hoogte! Gr. Peter
  4. Nico van hest:
    4 augustus 2017
    heel jammer Jos dast de natuurelementen zo tegen hebben gezeten op die mooie route!!
    je bent wel een bikkel om met zulk extreem weer tóch te fietsen. thuis gaan we al niet als het mocht gaan regenen!! hou je taai en hopelijk wordt het de komende dagen echt lekker fietsweer.

groet, Nico en Yvonne
  5. Jan van Son:
    5 augustus 2017
    Beste Jos,
    Wat een tocht en een natuurgeweld in alle opzichten. Wij zijn er een aantal keren op vakantie geweest. Ik mij een beetje voorstellen wat voor een indruk het geeft. Knap en wat een doorzettings vermogen.
    Groetjes Jan en Mirjam