31e en 32e etappe Haugesund - Leirvik - Bergen

10 augustus 2017 - Bergen, Noorwegen

Beide etappes hadden een nagenoeg gelijke lengte van 79 resp. 78  km. Beide dagen ben ik vroeg vertrokken om de regen voor te blijven en beide dagen is me dat gelukt op de laatste 10 km na. Nog gauw even natgeregend. Ik heb beide dagen lekker gefietst. Toch beide dagen ca. 1000 hoogtemeters overwonnen met lekker ruig weer met veel wind. Dus zeker niet gemakkelijk.

De 31e etappe zondag 6 augustus ben ik geëindigd in Leirvik. Daar arriveerde ik al om ca. 2 uur in de middag. Ik had zin in een chineesje dus nog lekker het stadje in geweest en chinees gegeten. Daarna de finale damesvoetbal in het hotel gekeken. Natuurlijk de avondsupper in het hotel nog even meegepikt waar ik opnieuw het Zwitserse echtpaar voor de 4e keer tegenkwam. Leuk was dat. Ze waren pas om 7 uur in Leirvik gearriveerd vanuit Haugesund en hadden de gehele dag in de regen gereden. Te laat vertrokken dus. 's-Avonds nog een babbeltje gemaakt met hun. Ze hebben foto's laten zien van hun Zwitserse vakwerkhuis uit 1600 nabij Zurich.

De 32e etappe ben ik geëindigd in Bergen. Een omslagpunt in de route immers ik vertrek as zaterdag 12 augustus met het vliegtuig naar Shetland. Onderweg in Bergen bij een fietsenmaker nog een doos opgezocht om mijn fiets in te pakken.  Dit is me gelukt. Het inpakken heb ik in het hotel gedaan waar ik sliep. In de avond Bergen nog in geweest. Het was er druk. Er lagen 2 cruiseschepen die elk een paar duizend man loslaten in Bergen. Nu 4 dagen vrij en even niet fietsen. Inmiddels is ook Ingrid in Bergen aangekomen. We gaan 4 dagen het binnenland in om de echte fjorden en gletsjers te bezoeken. Ik kan inmiddels zeggen dat de natuur in Noorwegen overgeweldigend is.  Ik heb foto's bijgevoegd van het Jostedalsbreen National Park en de rondritten die we gemaakt hebben. Zaterdag 12 augustus pak ik de draad met het bijwerken van dit reisblog weer op. Nu heb ik het bijwerken van het blog ook iets te lang laten liggen.

1. Frank:
    10 augustus 2017
    Mooie foto's Jos! Veel plezier nog in Noorwegen. Geniet van je
    " vrije dagen"
  2. Nico van hest:
    hoi Jos,

ik sluit me volledig aan bij Henk zijn opmerking.
    geniet van je 4 dagen zonder fiets. dat mag ook wel na 32 etappes! in de gehele Tour rijden ze er maar 21!! groet, Nico
  3. Nico van hest:
    nn
  4. Nico van hest:
    hoi Jos,
    ik sluit me volledig aan bij Henk zijn opmerking. geniet van je 4 dagen zonder fiets. dat mag ook wel na 32 etappes! in de gehele Tour rijden ze er maar 21!!
    groeten, Nico
  5. Jan van Son:
    12 augustus 2017
    Hoi JOS.
    Goed om te horen dat je bent aangekomen in Bergen. Mooie foto's en prachtige ervaring. Geniet lekker van je vrije dagen.
    Groetjes Jan.
  6. Mirjam:
    12 augustus 2017
    Hoi Jos, mooie ervaring. Knap dat je deze uitdaging bent aangedaan. Nog veel plezier en tot gauw. Heel veel groetjes Mirjam