25e en 26e etappe Kristiansand - Mandal - Vanse

1 augustus 2017 - Vanse, Noorwegen

De lengte van de etappes waren 63 en 90 km. Wat korter dus. Dit is ook hard nodig want ik had vandaag ook 1230 hoogtemeters met ca 40 kilo bepakking.
Vanaf Kristiansand is het echt anders. De lieflijke fjorden met heuveltjes, bootjes, huisjes hebben plaatsgemaakt voor bergen en langere hellingen, steile wanden, ruig. Daardoor ook minder toerisme. Vandaag nog niet 1 fietser tegen gekomen. Trekkers zie je al helemaal niet. 2 dagen wel wat meer over gravelpaden gereden. Door mooie natuur, riviertjes en bergmeertjes. En veel geklommen. Dit is echt Noorwegen. Had wel meer trekkers verwacht. Dit is niet het geval. Vandaag aangekomen in Vanse. Ik slaap in een hotelletje als enigste gast mmm.....gisteren in Mandal in een cel van de voormalige gevangenis geslapen. Was wel leuk.

1. Ingrid:
    1 augustus 2017
    Heb je ook foto's gemaakt van de binnenkant van de cel cq hotelkamer? Wel weer een originele plek om te slapen
  2. Frank:
    1 augustus 2017
    volgens mij begint het nu echt zwaar te worden. Loop je nu al ver voor op je schema?
  3. Nico van hest:
    2 augustus 2017
    hallo Jos,
    goed te horen dat je na wat fysieke aanpassingen nu in je ritme zit, en dat je van de natuur die overweldigend is ook kunt genieten!! bovendien zit je ook beter in je vel aangezien je aangeeft de tocht zeker te volbrengen. ik zal ook zeker aan mijn conditie moeten blijven werken om je vanaf okt. bij te kunnen blijven! groet, Nico en Yvonne