16 t/m 20 september

20 september 2018 - Del Norte, Verenigde Staten

16 september de rit over 82 km naar Salida leek een makkie maar was uiteindelijk toch zwaar.  Veel washbord gravel wegen en wind tegen in combinatie met mindere benen werd het uiteindelijk toch moeizaam. De afdaling naar Salida was wel heel mooi.  Bijzondere uitzichten en een afdaling van ca 16 km lengte en ca 1000 m dalen.   Lekker de sokken erin.

17 september de zogenaamde rustdag in Salida  werd bijzonder.  Ik heb een full suspension MTB gehuurd om de befaamde Monarch Crest Trail te rijden. 56 km lange downhill trail die op 4000 m hoogte begint en eindigt in Salida op 2200 m hoogte. De lunch VAN heeft ons naar 4000 m hoogte gebracht. Met mij nog 6 fanaten.  Het werd een geweldige tocht op grote hoogte over voornamelijk singletrails. Indrukwekkend. 500 m stijgen en 1800 m dalen. Wel meer last van de ijle lucht en wat meer hoesten. Rustig aan dus.  Nog nooit zo'n  mooie tocht gereden.  Helaas kreeg de tocht nog een staartje.  100 m voor het einde van  de single track stond ik stil alleen was ik te laat los van mijn pedaal en viel om.  Een sneetje in mijn onderbeen was het gevolg. 4 Hechtingen laten zetten. Het lijkt mee te vallen. Een mindere afsluiting van een mooie dag.

18 september ging  over de Marshall pas hoog ca 3400 m naar sargents over 110 km.  Totaal  1100 m geklommen.  Door de hechtingen soms toch pijnlijk op alle gravelwegen. Opvallend zijn de pinetrees die door de herfst nu geel gekleurd zijn. Schitterende foto's krijg je.

19 september ging over de Cochetopa en Varnero  pas (beide op ca 3350 m hoogte) naar Del Norte. 130 km en 1300 hoogtemeters.  Een pittige tocht. Gelukkig minder warm en de volgende dag een rustdag in Del Norte aan de Rio Grande. Alweer wat minder last van de hechtingen. Savonds 2 biertjes gedronken in de Brewery en daarna nog een whisky bij het kampvuur op de camping.  Del Norte heeft verder weinig te bieden.  Wat verband middelen en antibiotica gekocht om de komende dagen mijn wond te verzorgen. Lekker een keuteldag nu en lekker op Een stoeltje aan de Rio Grande.  En besloten ook niets te ondernemen omdat er een zware klimweek voor de deur staat.

Ten aanzien van mijn santos blijkt deze oerdegelijk te zijn. Nog geen trammelant gehad.  Uit onzekerheid had ik in totaal 20 extra rem blokken bij.  Tot op heden nog geen nieuwe remblok gebruikt.  Lachen.

1. Ingrid:
    20 september 2018
    Stuur ze maar terug dan die remblokken 😀 Tot snel 😘
  2. Frank:
    21 september 2018
    Wat een mooie tocht Jos! Geniet nog van de laatste ritten.