1 t/m 9 september.

9 september 2018 - Rawlins, Wyoming, Verenigde Staten

1 september van Lima naar redd rock gereden
120 km waarvan 100 km door 1 vallei. Giga groot. Met aan beide zijden een heuvel. Geen bomen op 1 na. En daar zaten 2 adelaars in. Schitterend.  Vlak voor redd rock nog net een klimmetje naar een andere vallei. Met name de gravel wegen waren vandaag slecht.  Heel de dag hotsen  en botsen. Aan het eind van de dag helemáál gaar. Gekampeerd met kraak heldere lucht en een lucht vol sterren.  Smorgens vorst op de tent brrrrr...

2 september  van redd rock naar warm river gereden over 70 km. De 1e helft door leuke bospaden. Daarna over zandpaden waar veel quads en 4x4 polaris auto's rijden/crossen. In het weekend leven Amerikanen zich hier uit. Was flink ploeteren over de zand paden. Deed wat pijn.  Het zoet kwam in de middag. Door een schitterende vallei van de Warm River reden over een voormalig spoor tracé langs de rivier.  Postkaart foto's zijn het.  Geweldig.  Het ging ook nog vals plat naar beneden en wind van achteren naar de Busch camp aan de rivier.  Lekker gewassen in de rivier. Heerlijk.  Een fantastische dag en vooral middag.

3 september naar Grant Teton gereden. De camping in Colder Bay ligt tussen Grant Teton  en het Yellowstone natuur park.

4 septembet Op de rustdag met een bus een 10 uur durende tocht gemaakt door het Yellowstone park.  Een  schitterende tocht langs vele gijzers, hot springs en mud pots. Hoogtepunt was de canyon van de yellowstone river.  Ik heb er veel foto's van in de blog.

5, 6, 7 en 8 september stonden in het teken van de lange dagtochten. Ook weinig ruimte voor dagboek en gebrek aan  een netwerk
Achtereenvolgens hebben we 86, 148, 144 en 220 km gereden.

6 september, op weg naar pinedal, ondervonden dat pech ook kan voorkomen.  Mijn fietsmaat doug had een afgebroken fiets beugel bij de derailleurwieltjes. De ketting loopt er dan snel af.  Geen keus toch doorgereden.  Gevolg 1 km verder breekt de derailleur. We zaten midden in een klimzone. Geen netwerk dus bellen geen optie.  Er komt niemand langs.  Dat sta je dan.  We hebben de derailleur eraf gehaald, ketting ingekort en met klein vast verzet de klim opgereden.  Bovenop was een plateau.  Dan schiet een klein verzet niet op.  Wat geduwd wat op de gravel wegen ook niet eindeloos lukt.  Vervolgens besloten om de ketting verder in te korten en met een zwaarder verzet de tocht voort te zetten tot de lunch plek. Helaas de ketting bleef niet liggen doordat hij inmiddels krom was. Er zat niet anders op voor doug om verder te lopen. Ik ben samen met rob naar de lunchplek gereden ca 6 km verderop.  De Van heeft doug vervolgens de reserve fiets gegeven.  Al deze pech levert een vertraging op van ca 1,5 uur. Na de lunch moest nog ca 80 km gereden worden.  Bij aankomst in pinedal was door Jeff de mecanicien van de organisatie al weer gemaakt met een nieuwe derailleur, ketting en cassette.  Helemaal geweldig. Deze materialen zijn van een in de verkoop staande fiets in en metaal waren zaak gehaald. Paste precies.

7 september naar atlantic City gereden.  Veel steile beklimmingen vooral Aan het eind.  Heel de dag omhoog peuteren.  4 km voor het eind nog 1 steile beklimming. Ik had het helemaal gehad.  In het dorpje Atlantic City een bar binnen gelopen. Was gezellig. De aanwezige gasten moesten alles weten van onze tocht.  Tot slot nog op de foto met een geweer in ons hand. Lachen. Foto zit in de blog. De wand in de bar hangt vol met afgeschoten wild. Op de laatste stoel aan de bar heeft Robert redford gezeten. Dat waren ze trots op.

Vooral 8 sept was een avontuur.  Smorgens om 6 uur ontbijt.
Half 7 vertrokken over 150 km gravel wegen en vervolgens nog 70 km over asfalt. En dat allemaal door de prairie waar je alleen wat wilde paarden, koeien een wat herten tegenkomt.  Ook wat verdwaalde ja knikkers tegen gekomen.  De olie wordt met vrachtauto's afgevoerd.  Ongelooflijk 220 km rijden door de prairie en maar 5 auto's tegenkomen.   Eindeloos lange paden en vergezichten.  We rijden De gehele tocht op een hoogte van 2000 tot ca 2750 m hoogte. Dat geldt overigens voor de gehele the great divide tocht.   Ruimte en rust is hier genoeg.  220 km is een lange zit. Uiteindelijk 18.00 gearriveerd. Een flinke uitdaging succesvol afgerond. Tijd voor een rustdag in Rawling.
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Frank:
    9 september 2018
    Het zijn weer prachtige foto's Jos. Mis je de terrasjes niet? Volgens mij kom je er maar weinig tegen onderweg. Heel veel plezier nog onderweg, geniet van deze fantastische omgeving!
  2. Jos:
    9 september 2018
    Frank ik heb gisteren 220 km geen terrasje gezien. Zelfs in Rawling waar we nu zijn zie je geen terrasjes. Mmm... afkicken dan maar. Jos
  3. Marie-Andrée (Drée):
    9 september 2018
    Whow Jos, wat een mooie ervaringen weer. En prachtig die omgeving. Doet mij ook een beetje aan de oude western films denken, super deze herinnering!! Fiets ze op deze gravelwegen.
  4. Henk:
    10 september 2018
    Prachtig mooie foto's in een super tocht. Laat Doug zijn RUSH shirt maar aanhouden dan komt alles goed met zijn fiets. Succes en genieten.
  5. Peter Koomen:
    10 september 2018
    Prachtige foto's van schitterende stukken natuur. Geniet ervan! En succes!