De laatste dagen van augustus

31 augustus 2018 - Lima, Montana, Verenigde Staten

29 augustus gisteren van butte naar wise river gereden. Een rit met schitterende vergezichten en wisselende landschappen.  Op enig moment maar gestopt met foto's maken. Je kon aan de gang blijven.  Midden in de rit een spectaculaire afdaling gehad.  38 %. Helaas durfde niemand naar  beneden te fietsen omdat het een gravel pad was. Was dus ongeveer 1 km te voet afdalen.

30 augustus een korte rit  van 92 km van wise river naar het Busch camp in bannack.
Onderweg geluncht bij hotsprings. Lekker warm bronwater uit de bergen komt in baden terecht.  Heerlijk om even in zo'n bad te zitten. De benen waren daarna niet vooruit te  branden.
 Bannack is  een oud cowboy spookstadje waar niemand meer woont.  Vroeger was dit een stadje met een goud mijn. Het stadje is nu een park wat nog bijgehouden wordt.  Bannack ligt in de middle off nowhere. De campsite ligt aan een leuk riviertje.

31 augustus vanaf bannack naar Lima over 130 km voor 90 % over  gravel wegen. Simpele rit door uitgestrekt landbouw gebied. 1200 hoogte meters. Over ca 45 km vals plat omhoog met de laatste km een finale helling van ca 15 %. Op de top een schitterende lunchplek met vergezichten in 2 valleien.  Daarna over ca 50 km vals plat naar beneden door een schitterende vallei langs een riviertje. Nu aanbeland in een weinig inspirerende camping langs de highway. Effe een bakje koffie in Jans caffe. Onderweg 4x avonturiers tegengekomen die dezelfde tocht maken. Deze avonturiers worden iedere keer uitgenodigd voor een lunch of diner bij onze Penske truck om ook hun verhalen te horen.
Een schitterende en zware dag. Savonds afgesloten met een kampvuur.

1. Arie van Dun:
    1 september 2018
    Echt niemandsland doorkruisen. Nog genoeg brandhout aanwezig om de winter door te komen :-)
  2. Marie-Andrée (Drée):
    2 september 2018
    Hee Jos, wat leuk je op deze manier te kunnen volgen.
    Maar ook leuk om er beelden bij te zien en je verhalen te lezen.
  3. Oma:
    9 september 2018
    HOI Jos, ik kan jouw nu zelf ook volgen. Ik heb nou ook internet. Goed he, ma. Ik ben benieuwd naar je volgende blog.
  4. Jos:
    9 september 2018
    Goed bezig ma. Op je 86e internetten. Vandaag heb ik weer veel foto,s bijgeplaatst. Het verhaaltje volgt vandaag. Ik heb nu een rustdag en goed internet. Groetjes jos.