De 2e week zit erop.

28 augustus 2018 - Butte, Montana, Verenigde Staten

Veel meer als 1x per week  een bericht zal niet lukken.  Simpelweg slechte wifi en in veel gevallen in het geheel geen netwerk in de buschcamps. Drukt verder de pret niet.  Verder verwijs ik naar Facebook the great divide exdition waar inmiddels meer als 1000 foto's opstaan.  Op enkele foto's sta ik ook.

22 augustus naar swan lake gefietst.  Heerlijk.  Temp. 25 gr. 118 km en 1200 m geklommen. Heerlijk. De helling was constant en niet te stijl wel met gravel.  Gereden door het mooie montana met zijn ranches. In de klim een stel tegengekomen uit Engeland en Denemarken.  Ze waren al 1.5 jaar aan het fietsen met al hun bagage. Vertrokken in Engeland, vervolgens naar Azië en nu in noord Amerika grotendeels de great divide aan het volgen.

Op 23 augustus naar Holland lake gefietst. Montana is bosrijk en veel meren. Niet spectaculair. Wel gefinisht op een Busch camp   aan het meer.  Heerlijk gezwommen.  Helaas geen beren gezien.

24 augustus Holland lake sweeley lake.
Leuke korte rit van ca 50km.

25 augustus naar Lincoln over 105 km.
Op pauzeplek naar café supermarkt. Heerlijke cappuccino gedronken. In de winter valt hier zeker 3 m sneeuw. Aan de wand hing een beren vel van een grizzly beer die in 1945 is afgeschoten. Dorpje heeft ook een oude gevangenis. Schitterende  afwisselende tocht door eindeloos landbouwgebied. In de bergen door eindeloos bosgebied.
Vandaag een keer de beuk erin gegooid. Flink doorgereden en met 1 versnelling zwaarder de huckelberry pas over gereden.

Bij het avondeten  heeft iedereen een bijnaam gekregen.  Ikzelf heb de naam polobeer gekregen omdat ik altijd in shirtje korte mouwen en korte broek rijdt ook als het smorgens koud is.  Andere namen zijn: the  ox, the bear, earl,  just case, simply redd, still Joy, mc giver, mr spock, enz.

Verder hebben weer inmiddels ook een mascotte. Smokey the bear. Iedere dag zit smokey op een andere MTB. Diegenen moet na het eten een verhaal vertellen wat smokey die dag heeft meegemaakt.  Mag een willekeurig verhaal zijn.

26 augustus naar helena gefietst. Geen spectaculaire tocht.  Wel even lekker geracet. Altijd even leuk.

27 augustus onder het genot van regen naar butte gefietst.  De gravelwegen worden zacht.  Een zware tocht van 130 km met 1750 hoogte meters. Slechts 9 mtbers hebben de hele tocht gereden.  De overige mtbers ( 13) hebben een deel van de dag plaats genomen in de VAN. Naast de regen was het ook koud, 10gr.
Regenjas aan en uit. Handschoenen aan en uit. Enz. Eigenlijk een beetje een helletocht.
Gelukkig de eindstreep goed gehaald, moe maar voldaan dat ik de hele tocht gereden heb.
Wat ook meeteld is dat de derde dag achter elkaar de afstand boven de 100 km is. Gaat ook doortikken.
Vandaag van Rob van der geest gehoord dat vorig jaar slechts 5 mtbers de volledige tocht gereden hebben.  Oeps...... dat is weinig. Er staat me nog wat te wachten.
Nu even genieten van de rustdag in butte.
snel even een wasje gedraaid.  Dat is dat alvast gebeurd.
Vanmiddag wel even mijn snelheids record op de santos aangescherpt.  Staat nu op 73 km/uur. Heerlijk. Kicken.
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Ingrid:
    28 augustus 2018
    Pas je wel een beetje op? Over de kop slaan met 73/uur niet uitrijden van de tocht xxx
  2. Henriëtte:
    28 augustus 2018
    Zo te lezen behoorlijk heftig allemaal. Geniet er van. Groetjes en kus van Henriëtte
  3. Mirjam Frijters:
    29 augustus 2018
    Jos, soms afzien waarschijnlijk. Maar wat een mooie tocht. Geniet ervan.
  4. Arie van Dun:
    29 augustus 2018
    Je ziet wel het echte Amerika